Lastik kullanımı ile ilgili karşılaştığımız soruları sizler için derledik.
Yaz lastikleri; yüksek sıcaklıklara dayanıklı olan madde karışımı sayesinde, yaz sıcaklarında sertliğini korumaktadır. Yazın yüksek hızlara ulaştığınızda da aşınma azalır. Yuvarlanma direnci düşük olduğu için, yakıt optimizasyonu sağlar ve ıslak zeminde kavrama özelliği yüksek lastiklerdir.
Kış lastiklerinin ham madde karışımları ise, soğuklarda aşırı sertleşmeyi engelleyecek şekilde imal edilmektedir. Diş derinliğinin fazla olması ise, karlı zeminde yol tutuşunu artırarak güvenli sürüş sağlar.
Dört mevsim lastikleri ise, yaz lastiklerinin yüksek sıcaklıkta sertliğini koruyan yapısı ile kış lastiklerinin soğukta yumuşaklığını koruyan yapısı arasında bir noktada kalacak şekilde hazırlanmıştır. Desen tasarımları su tahliyesini artıracak şekilde imal edilir. Dört mevsim lastikleri, yaz lastiklerine daha yakındır. Fakat yaz lastiklerine göre daha hızlı aşınır ve yakıt tüketimini bir miktar artırırlar. Dört mevsim lastikleri, kış mevsiminde hava sıcaklığının 7°C’nin altına düşmediği ve kar yağışı olmayan bölgeler için önermekteyiz.
Lastikler, motordan gelmekte olan gücün, aktarım organları üzerinden geçerek yola aktarıldığı son parçadır. Otomobil imalat aşamasında tasarlanırken lastik ebadı seçimi aracın kullanım özelliklerine göre belirlenmektedir. Lastik ebadı değişikliğinde motora binen yük, yakıt tüketimi ve aynı motor devrinde yola aktarılan güç miktarlarında da değişiklik olur. %3 den daha büyük veya daha küçük ebatlardaki ölçüleri yakıt tüketimi, yol tutuş ve fren mesafesi güvenliği açısından tavsiye etmemekte ve orijinal lastik ebatlarının kullanılması tavsiye etmekteyiz.
Yol güvenliği için, lastiklerinizin yol tutuşu ve fren mesafelerinin birbirine yakın olması açısından lastiklerin dördünün de tek seferde değiştirilmesini önermekteyiz. Farklı bir sebepten dolayı yalnız iki lastik değiştirilmesi gerektiğinde, ön lastiklerde olası bir sorunda direksiyon hâkimiyeti ile aracın kontrol altına alınma imkânı daha yüksek olduğu için, yeni lastiklerin arkaya takılması önerilmektedir.
Kış lastiğinin 12 ay kullanılmasına karşı herhangi bir trafik kanunu bulunmamaktadır. Yol güvenliği ve lastik ömrü açısından kış lastiklerinin yalnızca kış koşullarında kullanılmasını tavsiye ediyoruz. Kış lastiklerinin yaz koşullarında, aşırı yumuşaması ve yüksek diş derinliğine sahip yoğun oluklu desene sahip olması sebebiyle fren mesafesi 3 m’ye kadar arttırabilir. Kış lastiklerinin yaz koşullarında kullanımı lastiğin aşınmasını artırırken ömrünü azaltmakta ve yakıt tüketimini ciddi oranda artırmaktadır.
Lastiğinizin hava basıncı, otomobil üreticisi tarafından belirlenmektedir. Aracınızın kullanım kılavuzunda, torpido gözünde, yakıt kapağının iç yüzünde veya şoför kapısının iç yüzeyinde etiketlerde yazmaktadır.
Lastiklerinizi değiştirdiğinizde, balans ve rot ayarı yapılmalıdır. Her 10.000 km'de bir rutin olarak rot-balans ayarı yaptırılması sürüş güvenliği ve konforu için tavsiye edilir. Kullanım alışkanlıklarınız ve kullandığınız yola bağlı olmak üzere, direksiyon titreşimi arttığı zaman veya araç seyir halindeyken sağ veya sola doğru yönelme yapıyorsa rot ayarı yaptırılması gerekir.
Uygun koşullarda saklanmayan lastiklerin ciddi problemlere yol açacağını biliyor musunuz ? Biçerler Otomotiv müşterileri Lastik Oteli hizmetinden uygun fiyatlarla yararlanıyor. Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçin.
1971 yılında Hacı Şerafettin Biçer tarafından hizmet vermeye başlayan Biçerler Şirketler Grubu 50 yıldır bu toprakların güvenilir markası olmaya devam ediyor.
Web Tasarım: BARAKA
Copyright © 2022. Biçerler Otomotiv Edirne